wtorek, 29 grudnia 2020

Ks. Piotr Pawlukiewicz – „Życie. Instrukcja Obsługi”

taniaksiazka.pl

Kto nie chciałby znać instrukcji obsługi życia? Chyba każdy – chociaż w pewnym stopniu – chciałby wiedzieć, co powinien robić, aby swoje życie „dobrze przeżyć”, aby być w nim szczęśliwym i spełnionym. Ta książka może być motywacją do zmiany albo jedynie opowieścią o nierealistycznie idealnym życiu – take one!
 
Śp. ks. Piotr Pawlukiewicz, w książce „Życie. Instrukcja obsługi”, którą można nabyć na TaniaKsiazka.pl, porusza dziewięć ważnych dla każdego  tematów. Miłość, cierpienie, nadzieja – to tylko niektóre z nich. Tematy te autor próbuje wyjaśnić „oczami Ewangelii”. Omówienie każdego z nich poprzedzone jest krótkim fragmentem z Ewangelii, który w jakiś sposób do tego tematu nawiązuje i jest wprowadzeniem do dalszych rozważań.

„Ciągle czekamy na szczęście, które przyjdzie do nas z zewnątrz, od kogoś innego, od kogoś, kto się nim podzieli. Szczęście tymczasem pochodzi z wnętrza człowieka”. (s.104)
 
Natomiast same rozważania ks. Pawlukiewicza… cóż tu o nich dużo mówić! Miałam okazję słuchać już kilku wypowiedzi ks. Piotra Pawlukiewicza i na ich podstawie mogę powiedzieć, że z jednej strony miał on zawsze bardzo konkretne podejście do wiary, z drugiej zaś – miał bardzo „ludzkie” podejście do każdego człowieka; mówił prosto, bez owijania w bawełnę, jak jest w Kościele i w życiu. A czasami nie jest kolorowo i nie jest tak jak w bajce. Ale każdy z nas odpowiada za własne życie i czasami trzeba je wziąć w swoje ręce.
 
Uważam, że wiele rozdziałów w tej książce jest bardzo dobrze napisana. Wiele z tych treści uderzyło w sam środek mojego serca i uświadomiło mi, jak mogłabym trochę to moje życie ‘poruszyć’. Jednak jeden rozdział był dla mnie szczególnie trafny. Rozdział dotyczący wiary. Nie będę go streszczała, zostawię Was z odrobiną niezaspokojonej ciekawości. Powiem tylko, że pozwolił mi on zrozumieć coś, z czym walczę od około 4 lat… Cieszę się, że właśnie teraz została wydana ta książka, a ja mogłam przeczytać ją w okresie bożonarodzeniowym.
 
Co więcej mogę powiedzieć o tej książce…? Dla mnie była ona niesamowicie wciągająca, a treści w niej zawarte są dla mnie wartościową inspiracją do codziennego stawania się lepszą osobą. Chociaż nie zostało w niej napisane wprost, jak mamy żyć i co mamy robić, aby nasze życie było lepsze, jednak treści tej książki można potraktować jako cenne wskazówki czy rady... ale równie dobrze można tę książkę przeczytać i potraktować jako zbiór opowieści – wybór należy do nas.
 
Książka ks. Piotra Pawlukiewicza „Życie. Instrukcja obsługi” w swojej treści jest uniwersalna, jednak, gdybym miała wskazać jedną grupę odbiorców, którym polecam ją szczególnie, poleciłabym ją małżonkom i młodym parom; zwłaszcza początkowe rozdziały, moim zdaniem, mogą pomóc im lepiej „przetrwać” związek – przede wszystkim w tych pierwszych, burzliwych latach.

A jeśli nie lubicie tego typu książek, to jeszcze nic straconego, zachęcam Was do zajrzenia i prześledzenia działu nowości księgarni Taniaksiążka.pl, z pewnością znajdziecie coś dla siebie. Na nowy rok, 2021, warto zaopatrzyć się w nowy stosik - nowych książek.
 
Pozdrawiam,
Sia

3 komentarze:

  1. Ciekawa recenzja, bardzo zaciekawiłaś mnie tą książką. Ja w ogóle bardzo lubię tego typu książki. I myślę, że ta z pewnością by mi się spodobała.
    Cóż, nikt nie da nam gotowego przepisu na życie, ale każdy mądry człowiek - tak jak On- podzieli się cząstką swojej prawdy, a my z takich cząstek "ulepimy" coś z czym łatwiej nam będzie żyć, co będzie dawało nadzieję. W tym tak trudnym czasie to może bardzo pomóc. Zapisuję tytuł. W Taniej Książce często zamawiam.
    Życzę Ci Szczęśliwego Nowego Roku!

    OdpowiedzUsuń
  2. Chętnie poczytam, zawsze to inne ciekawe spojrzenie na życie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Niezwykły człowiek, wyjątkowa książka. Muszę znaleźć czas na jej przeczytanie.

    OdpowiedzUsuń