piątek, 12 sierpnia 2022

Wakacje 2022


Dawno tu nic nie pisałam. Bynajmniej nie oznacza to, że niczego nie czytam, choć czytam zdecydowanie mniej. I nieco inne sprawy zaprzątają ostatnio moją głowę.

Chciałabym jednak podzielić się z Wami zdjęciem dwóch książek, które ostatnio czytam, i ich krótkimi opisami. Być może opisy te Was zaciekawią i sprawią, że zechcecie poznać te dwie książki. Mnie obie bardzo zaskoczyły.


Pierwsza książka – „Notre Dame. Serce Paryża, dusza Francji napisana przez Agnès Poirier – to historia paryskiej katedry, w której 15 kwietnia 2019 r. wybuchł pożar. To wydarzenie wstrząsnęło wieloma osobami na całym świecie, zarówno wierzącymi, jak i niewierzącymi. Dzisiaj trwa odbudowa Notre Dame i wszyscy mają nadzieję, że uda się przywrócić, choćby częściowo, jej dawny blask. Książka ta przedstawia długą, bo aż 850-lenią historię tej budowli, a jednocześnie przedstawia ona czytelnikowi wydarzenia z życia Paryża – zarówno te pozytywne, jak i tragiczne – których Notre Dame była „świadkiem”.


„Zgłębić się w przeszłość Notre Dame to zanurzyć się w duszę Francji, dzieje pełne chwały, męki i sprzeczności. W ciągu minionych ośmiuset pięćdziesięciu lat Notre Dame oglądała to, co we Francji najlepsze, i to, co w niej najgorsze”*.


Druga książka – „Pianistka.Clara Schumann i muzyka miłości, której autorką jest Beate Rygiert – to powieść oparta na faktach z życia Clary Schumann, wybitnej pianistki, której historia nie jest taka kolorowa, jak można by się spodziewać. Muszę przyznać, że nie znałam wcześnie tej pianistki; gdzieś obiło mi się o uszy nazwisko jej męża, Roberta Schumanna, ale jej historię poznałam dopiero dzięki tej książce. A książka ta od pierwszych stron skradła moje serce. Jak się okazuje – sława to jedno, a życie to zupełnie inna bajka. Jednak książka jest zdecydowanie warta polecenia.


To na razie tyle moich poleceń. Pozostałe książki, które czytam, są mniej „popularne” i dotyczą bardziej „specjalistycznych” obszarów, ale… kto wie, może kiedyś napiszę także o nich!

 

Tymczasem – trzymajcie wakacyjne słońce i wakacyjny uśmiech ☼ 

Sia

 

* Cytat pochodzi z książki Agnès Poirier, Notre Dame. Serce Paryża, dusza Francji, tłum. Aleksandra Czwojdrak, Wydawnictwo Bo.wiem, Kraków 2022, s. 16.

5 komentarzy:

  1. chętnie sięgnę po tą pierwszą , sama ostatnio czytam namiętnie takie książki

    OdpowiedzUsuń
  2. ja teraz sączę . Jesteś cudem

    OdpowiedzUsuń
  3. Na Pianistkę niebawem z przyjemnością się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedy płonęła katedra Notre-Dame patrzyłam na to z przerażeniem - serce pękało. Dlatego chętnie sięgnę po 1 książkę. Kinga

    OdpowiedzUsuń