sobota, 15 sierpnia 2020

Różne-różności, czyli muzyczne polskie nowości

muzyka cytat
źródło zdjęcia: pixabay.com / opis i dodatki: Canva

Pamiętacie tę serię na moim blogu? Różne-różności, czyli muzyczne polskie nowości to seria, w której prezentuję Wam moje muzyczne polskie odkrycia. Kiedyś było dla mnie oczywiste, że byłam na bieżąco z polskimi nowościami muzycznymi… Obecnie coraz częściej słucham piosenek, które po prostu wpadną mi w ucho, czyli: „w kółko tego samego”.


Ostatnio postanowiłam jednak „rozejrzeć się” trochę za czymś polskim, świeżym, niebanalnym, po prostu – w moim guście. Jednocześnie mój cel jest jeden – wspierać polskich artystów.


Zdaję sobie sprawę, że ta nowa lista to zaledwie mała cząstka ogromnej muzycznej sfery, pełnej wspaniałych artystów, którzy zasługują na zauważenie. Dlatego też zawsze jestem otwarta na polecenie mi czegoś „do przesłuchania”. Chętnie przesłucham i udostępnię na moim blogu, jeżeli piosenka trafi w mój „czuły punkt”. Tymczasem zapraszam Was do przesłuchania tego, co udało mi się odkryć w ciągu ostatnich dwóch miesięcy. 


(kolejność dowolna)

1.    Adam Stachowiak  Dotrę na szczyt


Piosenka dość spokojna, ale za to z bardzo głębokim tekstem. Właściwie wszystkie piosenki Adama mają niebanalne teksty. Są szczere, nieudawane, nie na pokaz i nie na sprzedaż. Adam Stachowiak sam pisze teksty i sam komponuje muzykę – i wychodzi mu to naprawdę dobrze.


2.    Sanah – Szampan


Chyba znacie tę wokalistkę? Nie (?) – niemożliwe! Sama usłyszałam ją bardzo niedawno i zakochałam się. Zakochałam się w Melodii, w Królowej dram, w Siebie zapytasz… Mogłabym wymieniać jeszcze długo, ale może lepiej posłuchajcie sami. „Szampan” to jedna z nowych jej piosenek, chociaż nie najnowsza.


3.    Sobel – Każdego dnia


W przypadku tego wokalisty miałam dokładnie tak samo jak w przypadku Sanah – usłyszałam go zupełnym przypadkiem i od razu się zakochałam w jego głosie. Szczególnie uwielbiam piosenkę „Wyglądasz tak pięknie” – przesłuchajcie sami i przekonajcie się dlaczego tak ją lubię. 


4.    NOWATOR – Bawię się


Tu już raczej znany zespół – przynajmniej dla mnie. Zespół Nowator nagrał ok. 3 lata temu piosenkę wspólnie z Mateuszem Mijałem – „Piękny dzień”. Wtedy był to wielki wakacyjny przebój. Teraz piosenka „Bawię się” zdecydowanie również zasługuje na zauważenie i miano wakacyjnego hitu!


5.    Aleksandra Nykiel  Tak samo kochamy


Aleksandra Nykiel – zwyciężczyni programu Szansa na Sukces w 2019 roku. Dzięki tej wygranej w tym samym roku można było usłyszeć ją na festiwalu w Opolu. Osobiście szczególnie wspominam występ Aleksandry w Szansie, gdy śpiewała piosenkę Anny Jantar „Nie wierz mi, nie ufaj mi” – już wtedy skradła moje serce. Ma fenomenalny głos!

 

Czegoś mi tu chyba brakuje… Jaką piosenkę dodalibyście do tej listy? 
Podzielcie się propozycjami w komentarzu.

 

Sia

2 komentarze:

  1. Niestety nie znam zadnego z wymienionych artystow, ale chetnie poszukam. Lubie poznawac nowe tony :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wiem co bym dodała bo nie sledze nowości na bieżąco ale 2 lubię bardzo

    OdpowiedzUsuń