czwartek, 2 maja 2013

Kamil Bednarek – „Cisza”

Powracam muzycznie...

Dziś chciałabym napisać o piosence, która zrobiła na mnie ogromne wrażenie, choć na co dzień nie słucham tego rodzaju muzyki. To, że polecam akuratnie tę piosenkę, jest też dziwne dlatego, że nie lubiłam wcześniej tego wokalisty... W tym przypadku chyba zwyciężyła ta gitara w tle...

Od pewnego czasu w wielu rozgłośniach radiowych oraz muzycznych stacjach telewizyjnych (np. Viva, EskaTV itp.) możemy słuchać nowego utworu Kamila Bednarka – „Cisza”. 

Tekst piosenki opowiada nam o szczęściu. Wokalista śpiewa o ważnych dla niego chwilach, które zostawiły w jego pamięci wspaniałe wspomnienia. Dopóki sam pamięta o tych chwilach, na zawsze zostaną dla niego szczególne. Bednarek śpiewa również o „fałszywych przyjaciołach”, którzy są tylko wtedy, gdy czegoś chcą, gdy sami mają jakiś problem.

Ogólnie piosenka jest bardzo spokojna i emocjonalna. Pozwala nam się rozluźnić, uspokoić i wyciszyć. Dźwięki gitary fantastycznie współgrają z głosem Kamila i słychać, że chłopak czuje muzykę, jest ona dla niego ważna. 


Klimat teledysku jest bardzo nastrojowy. Kamil siedzi przy kominku i gra na gitarze. W pokoju znajdują się również liczne pamiątki, które są pokazywane w urywkach klipu. Na ekranie telewizora są odtwarzane filmiki, które przywołują ważne dla wokalisty wydarzenia.

Niezwykłe wrażenie zrobił na mnie przede wszystkim „efekt płonącej gitary”. Dzięki ciemnemu oświetleniu możemy zaobserwować taki moment, gdy ogień płonący w kominku odbija się w gitarze, co wygląda jakby się paliła – niesamowity rezultat!

Co jak co, ale ten utwór Bednarkowi wyszedł wspaniale! Nie sądziłam, że kiedykolwiek powiem to o tym wokaliście, ale naprawdę (przynajmniej w tej piosence) śpiewa świetnie. Dobrą robotę zrobiła również gitara. Uwielbiam dźwięki tego instrumentu, być może właśnie dlatego spodobał mi się ten utwór.

Piosenka ta pochodzi z jego najnowszego albumu pt. „Jestem..., którego premiera odbyła się 28 listopada 2012 roku.


Jak Wam podoba się ta piosenka? Co sądzicie o twórczości tego wokalisty?
Sia

58 komentarzy:

  1. Mnie też ta piosenka się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  2. pierwszy raz jej teraz sluchalam i przyznam, ze jest calkiem, calkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo lubie tas piosenke ale jakos rzadko jej slucham.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawy pomysł na bloga. Życzę powodzenia w prowadzeniu.
    Pozdrawiam i obserwuję

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam go;)

    Obseruwję;)!!!

    http://msanaweber.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. A na Bednarka to ja sobie dzisiaj jadę do Wrześni ;d

    OdpowiedzUsuń
  7. nie przepadam za tym chlopakiem ale piosenke zaraz przeslucham:)
    Zapraszam na nowy wpis kochana:*

    OdpowiedzUsuń
  8. nie słucham zbytnio jego piosenek ;D
    okej, obserwujemy, ja już ^^

    OdpowiedzUsuń
  9. Piosenka bardzo mi się podoba ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Lubie go , ale nie przepadam za smetnymi piosenkami , ale tak to nic do niego nie mam ; )

    Zapraszam do mnie :
    http://loveinmyworlds.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. nie jestem jego fanką, a w zasadzie od momentu gdy usłyszałam jego interpretacje "Tears in heaven" stałam się nawet antyfanką :)
    ale ta piosenke bardzo polubiłam, od pierwsze no może drugiego odtworzenia może to za sprawa tej giatry? mam słabosć do piosenek z gitarami w roli głównej

    OdpowiedzUsuń
  12. jakoś nigdy nie szalałam za jego muzyką :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Szczerze mówiąc nie gustuję w jego piosenkach ale tą przesłuchałam z ciekawości jak zobaczyłam w tv teledysk. Taki prosty, spokojny- gitara, kominek, jakieś zdjęcia itd. Piosenka bardzo mi się spodobała i przesłuchałam ją na replay'u z 10 razy ;p

    P.S: obserwuję :) i dzięki za odwiedziny u mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. ja niestety nie przepadam za Bednarkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Moim zdaniem Bednarek to zwykły chłopak z marzeniami który dzięki wierze spełnił je. Nie jestem ani jego fanką, ani nie mam nic do tego artysty, po prostu patrzę na niego jak na normalnego człowieka który osiągnął w życiu swój cel. Piosenka bardzo mi się podoba, lubię tego typu utwory :)
    Oczywiście możemy obserwować i dzięki za odwiedziny :)
    photee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie lubie go, ale piosenka wpada w ucho :)

    OdpowiedzUsuń
  17. też lubię tą piosenkę, mimo, że nie słucham tego rodzaju muzyki ;)
    obserwuję ;)
    http://agaa-agata.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Podoba mi się ta piosenka :)

    Zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Coz nie bardzo go lubie, wybil sie, ale za jakies kilka lat nikt go nie bedzie pamietal. Na sile go promuja moim zdaniem, za duzo go jest w telewizji. Nic specjalnego nie zrobil, a nagle wielka gwiazda. Nie, nie moj styl. Pozdrawiam, w koncu cos naskrobalam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wk***ia mnie jak ktoś ocenia artystę z perspektywy jego pseudo komercyjności. Powiedz mi, jakie znaczenie dla jego twórczości ma fakt, że występuje w komercyjnych programach telewizyjnych? PIH swojego czasu nawijał "niekomercyjność też ma wartość komercyjną". Także zanim zaczniesz oceniać otoczkę wokół artysty - oceń jego.
      Co do Bednarka. Słucham go od czasu do czasu, tak jak całego Reggae, ale złego słowa o tym chłopaku nie dam powiedzieć. Za dużo wywiadów, za dużo informacji z zza kulis żebym dał się nabrać na paplanie "jaka to z niego wielka gwiazda". A no może i nie wielka, ale za to prawdziwa.

      Usuń
  20. Bednarek był mi obojętny i w sumie dalej jest. Posłuchałam tej piosenki i jest w porządku. Uwielbiam gitarowe wykonania <3 chłopak ma talent :))

    OdpowiedzUsuń
  21. NTak na prawdę trafiłaś 100 % Kocham Bednarka ♥ . ma po prostu świetną muzę ; ) Świetne teksty ; * A piosenka Cisza jest po prostu rewelacyjna ; ) zapraszam do mnie : http://vizualny-swiat.blogspot.com/ Obserwuję ; * Pozdrawiam ; )

    OdpowiedzUsuń
  22. ta piosenka jest bardzo fajna :)

    OdpowiedzUsuń
  23. osobiście nie przepadam jakoś za taką muzyką :))

    OdpowiedzUsuń
  24. Ogólnie nie lubie Bednarka ; c
    sandi-sandii.blogspot.com ;)
    Ja już obserwuję ;*
    Czekam na cb <3

    OdpowiedzUsuń
  25. Lubie go i jego piosenki też ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. fajny blog, obserwujemy ? jak tak, to zaobserwuj mnie, a ja potem cb i zostaw komentarz abym wiedziała, że obserwujesz :> http://diy-and-fashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Lubię Bednarka i bardzo podoba mi się jego wersja Ciszy;)

    obserwujemy?:)
    http://balaczka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. nie przepadam za nim :P
    Obserwujemy? :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Dużo się o nim słyszy, teraz mamy tą przyjemność na dodatek oglądać go w reklamach. Dla mnie jego postać jak i twórczość jest neutralna. Słyszałam kilka piosenek, wciskałam replay kilka razy i tyle. Wiem, że wiele osób zaczęło słuchać reagge z jego powodu, on przekonał do tego gatunku wiele osób (może też wyglądem) i jak się orientuje jest jednym z niewielu artystów tego gatunku, a może i jedynym, który jest komercyjny i nie boi się tego, nie zaprzecza temu. Spotkałam się też z opinią, że to co on tworzy to nie "czyste" reagge ale w tym temacie się nie wypowiem bo tak jak wcześniej nadmieniłam - nie mam wystarczającej wiedzy na ten temat.


    Bardzo chciałam Ci podziękować za opinię pod ostatnim postem. Każde słowo buduje, daje chęć do działania. RAZEM COŚ TWORZYMY. Jednocześnie chcę Cię poinformować, że na kindofeveryday.blogspot.com pojawił się kolejny post - postarałam się przybliżyć moją osobę. Z jakim skutkiem? To już mam nadzieje ocenisz sama. Pozdrawiam, trzymaj się ciepło ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Bardzo lubię Bednarka nie tylko dlatego, że ma cudowny głos, ale wspaniałą osobowość. Blog bardzo mi się podoba i zapraszam do mnie http://dirtymindpurelove.blogspot.com/ obserwuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  31. Ja nie przepadam za rodzajem tej muzyki ;)

    OdpowiedzUsuń
  32. Ja już obserwuje :) bardzo fajny blog :)
    Zapraszam make-up-prima-sort.blogspot.com
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  33. rzadko słucham jego piosenek, ale niektórych naprawdę miło się słucha :)

    OdpowiedzUsuń
  34. kooochaaam tą piosenkę ♥

    OdpowiedzUsuń
  35. Ja również jakoś nie lubię Bednarka. Piosenki też nigdy nie słyszałam (chociaż może czas to zmienić ;)), więc nie będę się na jej temat wypowiadać. Na burza--mysli NN, zapraszam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  36. uwielbiam Bednarka, ale ta piosenka jakos srednio mi sie podoba

    OdpowiedzUsuń
  37. Lubię tą piosenkeee..
    Obserwuje, teraz Ty, hihi :>

    OdpowiedzUsuń
  38. Nie mój styl muzyczny. Linkin Park to nie jest ale wpada w ucho ;))Moja siostra słucha jej w kółko. xd

    OdpowiedzUsuń
  39. Nie przepadam za taką piosenką.
    Fajny blog.
    Obserwujemy?

    OdpowiedzUsuń
  40. Nie moja bajka, ale nuta daje rade ;)

    http://haveapastelday.blogspot.de/

    OdpowiedzUsuń
  41. Glos fajny, ale zbyt przereklamowany :)
    Obserwujemy?

    OdpowiedzUsuń
  42. Bardzo, bardzo podoba mi się ta piosenka. To taka mała kropelka optymizmu w morzu smutnej rzeczywistości, która mnie otacza. Rzadko kiedy daję się tak porwać "popularnej" nucie jakiegoś znanego wokalisty (hah, zabrzmiałam jak hipsterka), ale wszystko, łącznie z klimatem teledysku mnie urzeka :) Sam wokalista mnie irytował do tej pory, choć koleżanka, która była z nim w programie mówi, że prywatnie to super chłopak :)

    OdpowiedzUsuń
  43. Ja go uwielbiam przede wszystkim dlatego, że wydaje mi się w 100% autentyczny, az chce się go słuchac (no i ogladac:D). Przebił się bez wygranej w MT i za to wielki szacunek:D

    OdpowiedzUsuń
  44. Fajna piosenka ;) He he, Kamil Bednarek fajnie wystąpił w reklamie PLAY. XD


    Zapraszam na nowy wpis!
    http://nietoperka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  45. Uwielbiam Bednarka XD
    http://iimaginative.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  46. uwielbiam go! i ta piosenka - rewelacja :)))

    OdpowiedzUsuń
  47. Bednarek. ♥
    kocham jego piosenki. ♥
    ta piosenka jest taka cudowna. ♥

    OdpowiedzUsuń
  48. Piosenka wspaniała <3 Ślicznie tu u cb ;*

    Zapraszam do mnie --> http://patrycja-patrishia-klodzinska.blogspot.com/ . Jak się spodoba to proszę o zaobserwowanie oraz komentarz :) Na pewno się odwdzięczę.

    Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  49. Dzięki tej piosence przypominam sobie chwile,które przeżyłam z moja ukochaną klaczą,kiedy mogłam z nią galopować,mogłam z nią jeździć,a teraz jest bardzo poważnie chora.Również przypominam sobie najlepsze sytuacje z nocowania w ukochanej stajni.Z najlepszymi przyjaciółmi, z najlepszymi końmi,z najlepszymi ludźmi.Przypominam sobie jak to było,gdy wieczorem każdego dnia przychodziłam do Nubii(tej klaczy) i spędzałam z nią wieczory.Mogłam z nią być w nocy,za dnia,ranem kiedy tylko mogłam.Zawsze dawałam jej buziaka na dobranoc i życzyłam miłej nocy.Zawsze ją kochałam,kocham i kochać będę.Nie ważne,że jest chora.Ja nadal będę ja kochać.

    I właśnie dla tego uwielbiam słuchać tej przepięknej piosenki...

    OdpowiedzUsuń
  50. Świetna sprawa. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń