Prawa autorskie

Wszystkie prace (zdjęcia, kolaże, grafiki, itp.) oraz teksty publikowane na tym blogu są moją własnością (jeżeli jest inaczej wyraźnie to zaznaczam). Kopiowanie i zarządzanie nimi w całości lub w fragmentach bez mojego zezwolenia zabronione.*

*Zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tj. Dz. U. Nr 24 poz. 83), jakiekolwiek korzystanie z treści oraz zdjęć tego bloga bez wiedzy właściciela jest zabronione.

środa, 11 maja 2016

Plany czytelnicze na maj (na „międzyczasie”)


Dawno na moim blogu nie było żadnego konkretnego wpisu (poza recenzjami), a wszystko to jest spowodowane moją „nauką do matury” – tzn. do matury z WOS-u, bo ogólnie maturę już zdałam;) [Nie będę jednak tłumaczyć Wam szczegółowo, po co zdaję dodatkowo ten przedmiot – każdy może się domyślać]. Istotne jest to, że od przeszło dwóch miesięcy czytam dość mało. Teoretycznie po maturze powinnam mieć więcej czasu na czytanie, jednak tak nie jest – czekają jeszcze mnie mega stresujące egzaminy zawodowe… Dlatego na czytanie pozostaje mi to „międzyczasie” – pomiędzy nauką, a innymi obowiązkami. 

Właściwie cały maj i czerwiec już powoli sobie zapanowuję – w kalendarzu zaznaczyłam „najgorsze dni”. Niby nie ma ich tak dużo, jednak skutecznie zmuszają mnie one do intensywniejszego planowania i gospodarowania wolnym czasem. [A po maturze jeszcze trzeba znaleźć czas na jakieś ‘większe’ porządki;)]

Mimo tych stresujących egzaminów, postanowiłam sobie jednak, że przeczytam kilka konkretnych książek. Mam coś takiego, że nie mogę się patrzeć na nieprzeczytane książki, które leżą na moich półkach i bardzo jestem ciekawa ich treści – dlatego zaplanowałam sobie, że część z nich w tym wolnym czasie uda mi się przeczytać. Poniżej przedstawiam Wam stosik tych książek.

Jak widzicie – są to książki o tematyce bardzo różnorodnej, ale proszę tego nie krytykować (nie wszystkie te książki były moim indywidualnym wyborem) – po prostu tak mam, że nie mogę pozbyć się książki zanim jej nie przeczytam (choć czasami z e-book’ami tak postępuję).

Lista książek (od dołu):
- Małgorzata Tusk – „Między nami” – to jest właśnie jedna z tych książek, która nie była moim wyborem… Niby lubię czytać biografie, autobiografie i wspomnienia, jednak ta autorka ani trochę mnie do siebie nie przekonuje;) W środku zdjęcia są ładne i niby książka też ciekawa (jak twierdzi osoba, której tę książkę pożyczyłam), jednak sama dopiero się o tym przekonam.

- Mavis Cheek „Janice Gantle i seks” – powieść tę zaczęłam czytać już dawno, jednak z racji tego, że moje wydanie ma dość mały druk – czytało mi się ją mega wolno. Dodatkowo fabuła też niezbyt powala... Bratowa, której tę książkę pożyczyłam, niestety jest tego samego zdania – książki jest dość nudna i ciężko się ją czyta. Mimo wszystko – mam zamiar ją skończyć, a później pewnie „oddam w dobre ręce”.

- Jax Miller „Mam na imię Freedom” – już miałam przymierzać się do czytania tej książki w wersji elektronicznej, gdy dowiedziałam się, że udało mi się ją wygrać w jakimś konkursie. Od samego początku bardzo ciekawiła mnie ta książka, jednak dopiero teraz mam czas po nią sięgnąć… Mam nadzieję, że się nie zawiodę (chociaż różne opinie o tej książce słyszałam).

- Ali Ağca „Obiecali mi raj” – książkę tę miałam na swojej liście „have muss” od dłuższego czasu, aż niedawno udało mi się ją zdobyć. W sumie nie wiem jak mam wybór tej książki skomentować – po prostu lubię książki oparte na faktach, wspomnienia – dla mnie są one najbardziej autentyczne i wartościowe. Prawda jest ważna, nawet jeśli bywa trudna do przyjęcia.

- Ojciec Święty Benedykt XVI „XX Światowe Dni Młodzieży” – niestety nie mogłam się powstrzymać i zaczęłam czytać tę książkę w trakcie nauki do matury. Nie jest to powieść, nie jest to fikcja – ta książka to po prostu zapis wypowiedzi papieża Benedykta XVI (i kilku innych ‘ważnych osobistości’) z XX ŚDM w Kolonii w Niemczech.

- „Boża Opatrzność”- Catalina Rivas – właściwie tę książkę już przeczytałam i polecam, ale recenzji nie będzie ;)



Czytaliście już coś tych książek? Coś polecacie?
Co aktualnie czytacie?


Sia

4 komentarze:

  1. A ja jestem ciekawa książki Małgorzaty Tusk. Życzę udanej lektury!

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam jeszcze nic z tego i również jestem ciekawa Małgorzaty Tusk :)
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do siebie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja bym jako pierszą wybrała - "mam na imię freedom"

    OdpowiedzUsuń